Auszeichnungen in Forschung und Lehre


2018
Mitglied der European Marketing Academy ("EMAC Fellow")
Gewinner des 2018 Seth Foundation/Journal of Marketing Award für den Beitrag: Hinz, O., Skiera, B., Barrot, C., & Becker, J.U. (2011). Seeding strategies for viral marketing: An empirical comparison. Journal of Marketing, 75(6), 55-71
2017
Auszeichnung des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften für die beste Lehre an der Graduate School of Economics, Finance and Management (GSEFM)
2016
Nominierung als bester Promotionsbetreuer an der Goethe-Universität
Auszeichnung des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften für die beste Lehre an der Graduate School of Economics, Finance and Management (GSEFM)
Erhalt des IBM Faculty Award
2015
Outstanding Reviewer Award of Journal of Marketing
Finalist for the 2014 MSI/H. Paul Root Award of the Marketing Science Institute and the American Marketing Association with the paper: Schulze, Christian / Schöler, Lisa / Skiera, Bernd (2014), "Not All Fun and Games: Viral Marketing for Utilitarian Products", Journal of Marketing, Vol. 78, Issue 1, 1-19
Winner of the Best Paper Award of IJRM's Special Issue on "Marketing and Innovation" with the paper: Schulz, Fabian / Schlereth, Christian / Mazar, Nina / Skiera, Bernd (2015), "Advance Payment Systems: Paying Too Much Today and Being Satisfied Tomorrow", International Journal of Research in Marketing, Vol. 32, Issue 3, 238-250

 

Eine Übersicht aller Auszeichnung findet sich in meinem Curriculum.

Top