News


Frisch im Electronic Commerce Blog![mehr]

13 January 2015, Casino 1.801[mehr]

Presentation by Prof. Dr. Jan Schumann, University of Passau: tba, 05.11.2014 12:15-13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing).[mehr]

Presentation of Professor Marc Fischer, University of Cologne, "How useful are Brand Valuation Methods for Brand Management? A Validation Study"[mehr]

Ossama Elshiewy, Georg-August-Universität Göttingen: ”The Impact of Front-of-Pack Nutrition Labeling on Consumers' Volume of Sugar and Fat Purchased in Sweet Food Products” 02.10.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)

Jochen Reiner, Goethe Universität: “Using Cumulative Prospect Theory to Explain Why Bidders Participate in Pay-per-Bid Auctions”, 30.09.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing) [mehr]

Klaus Miller, Universität Bern: “Measuring Consumers’ Willingness to Pay: Do Direct Approaches Really Work?” 29.09.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Karolien Notebaert, KU Leuven: “Apple Mac or Windows? It’s in Your Brain: Neural Connectivity During Rest Predicts Brand Preferences” 26.09.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Thomas Eichentopf, RSM, Erasmus University: “DO BUSINESS CYCLES CHANGE THE IMPACT OF FOCAL AND COMPETITIVE NEW PRODUCT INTRODUCTIONS ON STOCK PERFORMANCE?” 25.09.14, 13:45 - 15:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Alexia Gaudeul, Research Associate, Department of Economics Friedrich-Schiller-Universität Jena, PhD University of Toulouse : ”Do consumers prefer offers that are easy to compare? An experimental investigation” 22.09.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Erik Maier, ESCP Europe Business School Berlin: „The Impact of Stress on Consumers’ Willingness to Pay” 12.09.14, 11:45 - 13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Evert De Haan, University of Groningen: „The Effectiveness of Different Forms of Online Advertising for Purchase Conversion in a Multiple-Channel Attribution Framework” 11.09.14, 10:00 - 11:45, Room RuW 1.201 (Department of Marketing)[mehr]

Der Schwerpunkt Marketing ist stolz zu verkünden, dass Juniorprofessor Christian Schlereth zum 01.10.2014 die neue Professur für Digitales Marketing an der WHU – Otto Beisheim School of Management in Vallendar (nähe Koblenz) antreten wird. Christian Schlereth bedankt sich für die spannende und inspirierende Zeit an der Goethe-Universität und freut sich auf die anstehenden...[mehr]

by Puneet Manchanda (University of Michigan)[mehr]

Vortrag von Prof. Dr. Bernd Skiera und Emanuel Bayer, beide Goethe-Universität, mit dem Titel "When Can Marketing Spending be Capitalized and What are Its Consequences?" Finance Brown Bag Seminar, 2. Jul 2014, 14:00 - 15:00 Uhr, House of Finance - Room DZ-Bank (E.20), Goethe-Universität.

Presentation by Prof. Dr. Ed Malthouse, Northwest University: tba, 18.06.2014 12:15-13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing).[mehr]

Presentation by Prof. Dr. Tülin Erdem, NYU: tba, 02.06.2014 12:15-13:30, Room RuW 1.201 (Department of Marketing).[mehr]

 Prof. Jan Landwehr (links), Dr. Harald Jossé (rechts) Der über viele Jahre hinweg ausgesprochen engagierte externe Lektor der Abteilung Marketing, Herr Dr. Harald Jossé, wurde am 21.05.2014 feierlich zum Honorarprofessor ernannt. Die Abteilung Marketing freut sich sehr, mit Herrn Jossé eine langfristige und große Verstärkung für die verschiedenen Lehrprogramme gewonnen zu haben, und neue...[mehr]

Vortrag von Dr. Berk Ataman, Koc University: tba, 21.05.2014 12:15-13:30, Raum RuW 1.201 (Schwerpunkt Marketing).[mehr]

Am 07. Mai fand die feierliche Preiseverleihung des Frankfurter Gründerpreis 2014 im Römer statt. Um den mit insgesamt 30.000 EUR dotierten Preis hatten sich 40 Start-Ups beworben. 13 Unternehmen schafften es in die engere Auswahl und wurden von der Jury besucht. Fünf von ihnen schafften den Einzug ins Finale. Mit kompetenten und trendbewussten Kreativarbeiten im Bereich Film konnte Sven...[mehr]

Top