Yuxi Jin


Interessen

Quantitative Marketing
Data Privacy and Regulation
Online Advertising
Cross-Cultural Analysis

Zur Person

Yuxi Jin ist Doktorandin und Forscherin am Lehrstuhl für E-Commerce der Goethe-Universität Frankfurt.

Sie erhielt einen B.Sc. in Wirtschaftswissenschaften von der Beijing Normal University und einen M.Phil. in Wirtschaftswissenschaften von der University of Amsterdam (Tinbergen  Institut).

Während ihres Studiums am Tinbergen Institute konzentrierte sie sich auf Ökonometrie und Operations Research.


Publikationen

Skiera, Bernd / Miller, Klaus M. / Jin, Yuxi / Kraft, Lennart / Laub, René / Schmitt, Julia. (2022), “The Impact of the General Data Protection Regulation on the Online Advertising Market“, available under www.leanpub.com/gdpr-impact or read online under www.gdpr-impact.com

Jin, Yuxi / Skiera, Bernd. (2022), “How Do Privacy Laws Impact the Value for Advertisers, Publishers and Users in the Online Advertising Market? A Comparison of the EU, US and China”, Journal of Creating Value, forthcoming, https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/23949643221117676

Top