Yuxi Jin

Interessen
Quantitative Marketing |
Data Privacy and Regulation |
Online Advertising |
Cross-Cultural Analysis |
Zur Person
Yuxi Jin ist Doktorandin und Forscherin am Lehrstuhl für E-Commerce der Goethe-Universität Frankfurt.
Sie erhielt einen B.Sc. in Wirtschaftswissenschaften von der Beijing Normal University und einen M.Phil. in Wirtschaftswissenschaften von der University of Amsterdam (Tinbergen Institut).
Während ihres Studiums am Tinbergen Institute konzentrierte sie sich auf Ökonometrie und Operations Research.
Publikationen
Skiera, Bernd / Miller, Klaus M. / Jin, Yuxi / Kraft, Lennart / Laub, René / Schmitt, Julia. (2022), “The Impact of the General Data Protection Regulation on the Online Advertising Market“, available under www.leanpub.com/gdpr-impact or read online under www.gdpr-impact.com
Jin, Yuxi / Skiera, Bernd. (2022), “How Do Privacy Laws Impact the Value for Advertisers, Publishers and Users in the Online Advertising Market? A Comparison of the EU, US and China”, Journal of Creating Value, forthcoming, https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/23949643221117676