Industry Talks

Date Speaker Topic
21 Apr 2015 Jürgen Herrmann, Ritter Sport "Quadratisch, Praktisch, Gut."
28 Apr 2015 Berthold Figgen, Procter & Gamble “Marketing: Von der Theorie zu Best Practice”
05 Mai 2015 Bastian Lossen, Credit Suisse “Be a Social Broker”
12 Mai 2015 Lars Wöbcke, Nestlé Deutschland AG “Brand Building @Nestlé”
26 Mai 2015 Uwe Hellmann, Commerzbank AG “Haltung erzeugt Wirkung - Wie eine Kampagne eine Bank verändert”
02 Jun 2015 Corinna Güllner, forsa / MARPLAN “Konsumentenverhalten: Wie informieren sich heute die Konsumenten?”
28 Okt 2015 Sotir Hristev, Havas Media The Programmaticable World: From Putting Stock in Display Advertising to Display Advertising in Stock
30 Okt 2015 Frank Hertling, 3 D Services GmbH "3 D Printing - a game changer? Business model implications from prototyping to seriel production"
11 Nov 2015 Sandro Cuzzolin, Amadeus IT Group SA “Smart Data & Digital Advertising in the Online Travel Industry”
13 Nov 2015 Dr. Marcus Prätzas, Deutsche Bank AG “Innovation Pipeline Management”
18 Nov 2015 Maximilian Albert, Google “Mobile Moment”
24 Nov 2015 Philipp Fessler, LINK Institute “Conjoint Analysis in Pricing – The Practitioners View”
26 Nov 2015 Sadiq Gillani, Lufthansa Group “The Future of Air Travel”
08 Dez 2015 Jörg Wrede, Deutsche Telekom AG “Pricing Mobile Services at Deutsche Telekom AG”
12 Jan 2016 Johann F. Thieme, Simon-Kucher & Partners “Behavioral Pricing – How to turn insights into practice”
15 Jan 2016 Monire Parsia-Parsi, Associate Director HR Brand Europe & IMEA, Procter & Gamble “Wie Organisationsdesign Innovationsfreude fördern oder hemmen kann”
22 Jan 2016 Dr. Dirk Freund, Vorstand Forschung & Entwicklung, Aesculap AG “How to fire up the innovation engine?”
29 Jan 2016 Alexander Christian Schmidt, Geschäftsführer, Dyson DACH “Dyson - Gegen den Strom: Probleme lösen, die andere ignorieren”
02 Feb 2016 Chris Öhlund, Verivox “Price Comparison Platforms in the Data Economy”
17 Mai 2016 Dr. Karl Isler, Head of Revenue Management, Swiss AG "Revenue Management in the Airline Industry"
17 Mai 2016 Dr. Jens Schreiber, Director Corporate Communications und External Affairs, EnBW Energie Baden-Württemberg AG Stuttgart “We are the message!”
24 Mai 2016 Ralf Hempel, Geschäftsführer, WISAG Service Holding Frankfurt “Herzen gewinnen”
31 Mai 2016 Jürgen Herrmann, Geschäftsführer Marketing, Alfred Ritter GmbH & Co. KG tba
31 Mai 2016 Aldo Frei, Frei & Lesch Kreativagentur “Sind die Werbeagenturen noch zu retten?”
07 Jun 2016 Thomas Gutberlet, Geschäftsführer, TEGUT “Das Sortiment als Marketinginstrument”
14 Jun 2016 Berthold Figgen, Director Corporate Marketing DACH, Procter&Gamble tba
14 Jun 2016 Corinna Güllner, Geschäftsführerin, forsa -Institut tba
21 Jun 2016 Uta Kemmerich-Keil, President & CEO Merck Consumer Health, Merck Group tba
21 Jun 2016 Markus Gotta, Geschäftsführer dfv-Mediengruppe tba
28 Jun 2016 Dr. Martin Schmidberger, Head of Product- and Customer-Management, ING DiBa AG “Pricing Challenges in Online Banking”
28 Jun 2016 Oliver Klink, Vorsitzender Taunus Sparkasse tba
05 Jul 2016 Karl Georg Musiol, Musiol Oldigs Markendienst GmbH tba
05 Jul 2016 Achim Rietze, Head of Brand Planning, Google Deutschland tba
12 Jul 2016 Dr. Steven Neubauer, Managing Director, Neue Zürcher Zeitung AG “Paid Content in Online Publishing”
28 Okt 2016 Frank Hertling, Geschäftsführender Gesellschafter 3D-Services GmbH 3D-Printing – Implications on Business Models
04 Nov 2016 Dirk Wittkopp, Vice President IBM, Germany Research & Development IBM Watson - auf Du und Du mit der Maschine
11 Nov 2016 Marco Rivolta, Associate Director Strategy Interbrand Breakthrough growth
25 Nov 2016 Marcus Praetzas, Direktor Deutsche Bank Labs Frankfurt Fintech - don't be afraid of them, embrace them
09 Dez 2016 Andrew Hammet, Consultant (former P&G Global Communication Director) How innovation drives successful communication
13 Jan 2017 Monire Parsia-Parsi, Associate Director HR Brand bei Procter & Gamble How organization design can promote or impede innovation power
20 Jan 2017 Jutta Langer, Geschäftsführerin ZWILLING Beauty Group Innovation management in mid-sized companies based on Zwilling Beauty Group
23 Feb 2017 Dr. Philipp Steinberg, Leiter Abteilung „Wirtschaftspolitik“ des Bundeswirtschaftsministeriums Ministererlaubnisverfahren Edeka Kaisers Tengelmann
26 Jun 2017 Dr. Karl Isler, Swiss AG Revenue Management in the Airline Industry
10 Jul 2017 Philip Meyer-Plate, Deutsche Bahn AG Price Management at Deutsche Bahn AG
06 Nov 2017 Steve Oluborode (Tableau) Daten sehen und verstehen mit Tableau leicht gemacht
13 Nov 2017 Prof. Dr. Martin Schmidberger (ING DiBa) Der Einsatz von Data Mining und Machine Learning zur Prognose von Kundenverhalten: Praktische Anwendungsbeispiele der ING-DiBa
15 Jan 2018 Dr. Sebastian Oetzel, GPS Dataservice Try – Track – Turn. Die Optimierung von Marketing-Maßnahmen am POS
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